מגזין חדשות קנאביס

image

מה שקורה בקנדה נשאר בקנדה, וחבל: חבר פרלמנט קנדי מאדה קנאביס בוופורייזר בפומבי

נראה שמאז עליית טראמפ לשלטון בארצות הברית, קנדה הפכה באחת למנהיגת העולם הליברלי, הסובלני, הטולרנטי. לג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה, יש חלק חשוב במיצובה של קנדה ככזו. אבל הא לא היחיד.
זה התחיל כבר במסע הבחירות של טרודו, שהבטיח בתוך מצע המפלגה שלו, שיקדם את נושא לגליזציית הקנאביס וימסד את הקנאביס הרפואי. וממש כמו שהבטיח – הוא גם קיים. כבר היום קנדה מובילה את מהפכת הקנאביס העולמית ונחשבת לפורצת דרך ביישום לגליזציה של קנאביס ובמחקר הקנאביס הרפואי. כל מי שיבקר היום בקנדה יוכל לצרוך קנאביס ולרכוש אותו בחנויות, בתי מרקחת ובדיספנסרים – באופן חופשי חוקי לגמרי אבל טרודו ממש לא לבד שם בקנדה הצוננת והקרירה. לצידו יש חברי פרלמנט נוספים שלא מפחדים ומסתכלים לקנאביס בירוק של העלים.

חובבי קנאביס? אתם חייבים להכיר חבר הפרלמנט הקנדי: נתנאל אריקסן-סמית'
נתנאל אריקן-סמית הוא חבר פרלמנט קנדי מן השורה. לאחרונה הוא נצפה צורך קנאביס באמצעות וופורייזר. כאשר צלמים "תפסו" אותו מאדה קנאביס בוופורייזר הוא נשאל על ידי עיתונאים על פשר העניין הוא ענה בלי למצמץ שמדובר בעניין נורמלי לחלוטין, ואין שום צורך להחביא אותו, במיוחד לאור הלגליזציה של קנאביס במדינה.
נתנאל אריקסן-סמית סיפר ל-CBC News: "ממש כמו שאנשים שותים כוס יין טובה או כוסית של ויסקי משובח בשישי בערב, כך אני עושה עם קנאביס בוופורייזר".
אבל מסתבר שלא סתם נראה חבר הפרלמנט אריקסן-סמית מאדה קנאביס במכשיר וופורייזר בפומבי. זה לא לצרכי פנאי או רק כדי To chill out, כמו שאומרים בקהילת הסטלנים. לאריקסן-סמית' יש אישור לקנאביס רפואי בשל מצבו הרפואי.

נתנאל אריקסן-סמית סיפר: "אובחנתי לאחרונה כחולה במחלת קרוהן. לכן לעיתים אני מאדה קנאביס בוופורייזר בדיוק מסיבה זו. אבל לא רק מסיבה זו אני צורך קנאביס. אני יודע שבעוד כמה שנים נסתכל על זה לגמרי אחרת ולאף אחד לא יהיה איכפת מה אני עושה. זה לא יתפוס כותרות כפי שקורה עכשיו, זה בטוח".
וכמי שהיה קרוב לצלחת החקיקה, אריקסן-סמית יודע בדיוק על מה הוא מדבר.

נתנאל אריקסן-סמית סיפר: "בעוד 5 שנים מעכשיו אף אחד לא יתעניין יותר בנושא הזה של צריכת קנאביס, כי כולנו מבין שמדובר באנשים מבוגרים ואחראיים שיכולים לקבל החלטות עבור עצמם – בעצמם. כבר היום אנחנו יודעים שקנאביס המזיק פחות מאלכוהול וגם פחות מזיק מטבק. אנחנו צריכים להשתמש בקנאביס בצורה שקולה ואחראית, כי ייתכן ובעתיד אולי נגלה שיש לצריכת קנאביס השלכות".

קנדים וקנאביס
כל מי שביקר בקנדה בשנים האחרונות, עד לפני שהחלה מהפכת הלגליזציה, יודע שהקנדים אוהבים קנאביס. ניתן היה להשיג די בקלות קנאביס במדינה. עד לא מכבר הקנדים צרכו קנאביס מתחת לרדאר, אבל עכשיו הכול על השולחן ולמרות זאת חבר פרלמנט שצורך קנאביס בפומבי עדיים מעורר גלים והדים בכל המדינה. אפילו חברת הפרלמנט נתנאל אריקסן-סמית מודה: "אנחנו הקנדים יכולים ליישם היטב את מהפכת לגליזציה הקנאביס. אחרי הכול אנחנו עם שצורך קנאביס כבר עשורים רבים".

עוד אמר אריקסן-סמית כי הוא "מודה שצרכתי קנאביס הרבה לפני הלגליזציה ובשנים שזה עוד היה לא-חוקי בקנדה. זה יהיה ממש אידיוטי אם אפסיק עכשיו, לא ככה?" וחבר הפרלמנט אריקסן-סמית ממש לא לבד. ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו הודה בעצמו שהוא צרך קנאביס בעבר כשהוא לא-חוקי, ובעודו חבר בפרלמנט הקנדי. עוד הוא הוסיף כי אין בכוונתו להמשיך לצרוך למרות שכעת הוא חוקי.

הלגליזציה בקנדה
ב-17.10.2018 נכנס לתוקפו החוק הקנדי שהפך את הקנאביס לחוקי. כל אזרח קנדי יכול להסתובב בחוץ עם עד 30 גרם קנאביס ולגדל בביתו עד 4 שתילים. כיום יש כבר חנויות קנאביס והכנסות המדינה עלו עקב הלגליזציה והיא מחזירה את ההכנסות לאזרחים בלי כחל וסרק, ממש כמו שטרודו הבטיח במסע הבחירות שלו. קנדה הפכה למודל לחיקוי ומושא הערכה עבור רבים. כל העולם נושא אליה את מבטו ומסתכל בעיניים משתאות כיצד המהפכה הקנדית משנה את איכות החיים של אזרחיה ומניעה את הכלכלה הקנדית קדימה.

    0 תגובות:

    אין תגובות עדיין, תהיה הראשון שמגיב לבלוג זה!

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. * שדות חובה מסומנים